Construcció i llançament d’un coet.

(Més enllà dels núvols)

El repte que ens planteja aquest petit projecte és la construcció i el llançament d’un petit coet fet amb materials reciclats. Al voltant d’aquest objectiu treballarem diversos aspectes del disseny i aprofundirem en qüestions de caire més tècnic, per a posar a prova el que hem après i per a obrir altres finestres de coneixement. Comencem fent una ullada al tipus de coet que volem construir, consultant el següent enllaç:

https://docs.google.com/document/d/1J2iybkqkLtWdQMkLQXdOx8YVvP4q4q_wYLDSBWYcGio/edit?usp=sharing

Observeu aquestes imatges:

Tot i que la construcció en sí del coet no planteja grans dificultats, el conjunt d’aspectes i detalls que ens permet de treballar en forma de projecte fa que puguem classificar-lo dintre d’una concepció d’aprenentatges STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics). Endinsem-nos-hi una mica:

Plantegem-nos ara algunes preguntes més: Quina mena de materials utilitzarem finalment en la construcció i llençament del nostre coet? Quines característiques ens ofereixen aquests materials? Cóm funciona el sistema de propulsió del coet? Què ens aporta d’exclusiu un material natural com és el suro a l’hora d’aconseguir les condicions d’energia suficients per a l’enlairament ? Com ha de ser la base de llançaments? Etc.

Imatges i vídeos dels experiments:

Publicat dins de 1r ESO | Etiquetat com a , , , , , , , | Comentaris tancats a Construcció i llançament d’un coet.

Arxiu d’imatges (alpha)

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Arxiu d’imatges (alpha)

Tecnologia Industrial (II) 2n Batxillerat

Tecnologia Industrial II. 2n Batxillerat
Editorial Mc Graw Hill
ISBN: 978-84-486-3840-5

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Tecnologia Industrial (II) 2n Batxillerat

Els materials: com són, com s’obtenen, com es fabriquen?

Paper i cartró:

Fabricació de cartró coarrugat

Fabricació industrial de paper:

Paper fet a mà, artesanalment:

Reciclatge de paper i cartró:

Com es fan les pintures:

Com es fa una cola semblant a la cola blanca:

Publicat dins de 1r ESO | Etiquetat com a , , , , , | Comentaris tancats a Els materials: com són, com s’obtenen, com es fabriquen?

Edició d’imatge amb mòbil: App. Picsart

Qualsevol aparell de telèfon mòbil actual incorpora alguna mena d’aplicació per a editar les nostres fotografies.

Aquí et volem fer cinc cèntims d’una altra aplicació que podem descarregar-nos: PICSART. Aquest editor de fotografies ofereix una versió per mòbil gratuïta que ens permet de realitzar operacions prou interessants amb les nostres imatges. Vegem-ne algunes:

Publicat dins de 1r ESO | Etiquetat com a , , | Comentaris tancats a Edició d’imatge amb mòbil: App. Picsart

Tangram

Publicat dins de 1r ESO, Pràctiques | Comentaris tancats a Tangram

Google Classroom

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Google Classroom

Google Sites

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Google Sites

Anàlisi d’objectes

El nostre entorn humanitzat és ple d’artefactes que ens fan la vida més fàcil i més productiva.

Molí de vent. Espai d’interès natural de Gallecs.

Un dels objectius principals que persegueix l’estudi de la tecnologia és aprendre a observar, analitzar i valorar l’enorme quantitat d’estris, objectes, aparells i màquines que fem servir en la nostra vida quotidiana, per entendre com funcionen i com ens ajuden.

Quan analitzem bé aquests aparells descobrim l’enginy del seu disseny i l’enorme quantitat de detalls que fan possible el seu funcionament.

La presentació següent recull alguns aspectes bàsics que hem de tenir en compte per a començar a aprendre a analitzar els objectes tecnològics i algunes propostes inicials d’activitats.

Per a descriure de manera correcta els objectes cal comparar la seva forma amb la d’algunes figures geomètriques ben conegudes.

Descriure bé, representar, mesurar i explicar com són els objectes i els artefactes del nostre entorn…

Fitxa per a practicar l’anàlisi d’objectes

Us proposem una llista d’aparells tecnològics que tots podem haver vist de prop, conegut o tingut a l’abast en algun moment. Feu un treball d’investigació, d’anàlisi i de representació d’algun d’aquests objectes i, quan el tingueu enllestit, presenteu-lo a classe. Heu de buscar una mica d’informació, entendre com és l’aparell, d’on prové, el principi del seu funcionament bàsic, la seva utilitat i fer-ne una representació gràfica, plàstica i visual :

  1. (ESPELMA > LLÀNTIA) > BOMBETES ELÈCTRIQUES
  2. (LUPA) > MICROSCOPI
  3. (LENTS) > PRISMÀTICS i TELESCOPIS
  4. (COMPORTES) > AIXETES D’AIGUA
  5. (CAPSA FOSCA, PLACA SENSIBLE) > CÀMERA FOTOGRÀFICA ANALÒGICA versus CÀMERA DIGITAL
  6. (MEMBRANA, TIMBALS, MEGÀFON) >ALTAVEU ANALÒGIC versus ALTAVEU DIGITAL
  7. (MÀNEGUES, TUBS) >ASPERSORS I DIFUSSORS DE REG
  8. (RODES, COIXINETS) >SKATEBOARD // PATINET // BICICLETA
  9. (CALDERA, PRESSIÓ) >CAFETERA ITALIANA versus CAFETERA “Nespresso”
  10. (EIXOS, ENGRANATGES, ASPES, FLUIDS) >MOLÍ DE VENT versus TURBINA EÒLICA
  11. (EIXOS, ROTACIÓ) >SÍNIA TRADICIONAL versus TURBINA HIDRÀULICA
  12. (RODETS + PRESSIÓ) >TÒRCUL DE GRAVAT versus PREMSA D’IMPREMPTA
BF5AzpSYcvchI20fMk89x/embed?start=false&loop=false&delayms=3000″ frameborder=”0″ width=”560″ height=”315″ allowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” webkitallowfullscreen=”true”>

Cal fer servir els estris adequats per a mesurar amb precisió:

Construcció d’un objecte d’estructura ben curiosa, una mica complexa, però prou fàcil de muntar amb materials molt senzills:

Publicat dins de 1r ESO | Etiquetat com a , , | Comentaris tancats a Anàlisi d’objectes

Arxiu d’imatges

imposible.xcf



Publicat dins de General | Comentaris tancats a Arxiu d’imatges

Tipografies

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Tipografies

Arxiu de videos

——————————————————————

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Arxiu de videos

Arxiu d’audios

———————————————————–

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Arxiu d’audios

Mapes conceptuals

Una bona manera de fer esquemes o de presentar idees sobre algun tema concret és l’elaboració de “mapes mentals” o “mapes conceptuals”. Hi ha diverses aplicacions gratuïtes a internet que permeten treballar en aquest sentit. Una d’elles és GoConqr. A continuació us mostro un petit tutorial per a iniciar-se en el seu ús.

Publicat dins de 1r ESO, General, TecnoTIC | Etiquetat com a , | Comentaris tancats a Mapes conceptuals

Let’s clean up Europe

“LET’S CLEAN UP EUROPE És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

Com a mesura preventiva davant de la situació excepcional del COVID-19, la campanya d’enguany, que estava previst realitzar del 8 al 10 de maig de 2020, va quedar ajornada a l’espera d’una nova data a nivell europeu. Aquestes noves dates són el 18, 19 i 20 de setembre de 2020.

Coincidint amb aquests dies en què hem començat les classes a l’Institut, volem fer-nos ressó d’aquesta iniciativa i mostrar la nostra solidaritat amb l’objectiu que persegueix:

REUTILITZAR , REDUIR i RECICLAR , tant com es pugui, tot allò que llencem, els residus que generem.

En alguna de les primeres classes del nostre “bloc de matèries científiques” d’aquest any, hem parlat sobre l’univers, el nostre sistema solar i la Terra. Han sorgit tot de preguntes i qüestions interessants, com per exemple:

Què passa amb tota la ferralla i “brossa còsmica” que l’acció de l’home, en la seva conquesta de l’espai, ha anat provocant i deixant en òrbita?

Les possibles respostes a aquesta pregunta volem que generin un debat i una recerca activa per part dels nostres estudiants. Aquí us deixem alguns videos que ens ajudaran a plantejar aquest debat.

Per a poder fer front a aquest problema en el futur, hi ha científics i experts de tots els camps que intenten imaginar solucions i maneres de fer-les efectives. Fins i tot hi ha dissenyadors i artistes que hi pensen i hi treballen. Aquest és el cas de Daan Roosegaarde, un artista contemporani holandés. afincat a Rotterdam (Holanda).

UN PETIT EXERCICI: APLICACIÓ DELS PRINCIPIS DEL PROCÉS TECNOLÒGIC.

  • EXEMPLE: PROBLEMA QUE NECESSITA D’UNA SOLUCIÓ TECNOLÒGICA:   Reduir o eliminar la brossa espacial que va quedant en òrbita per efecte de l’home.  

Activitat > Descriure les FASES DEL PROCÉS TECNOLÒGIC que seguiríem per a mirar de trobar-hi solució.  En quina fase penseu que es troba actualment aquest procés?

  • PRESENTACIÓ D’UN NOU PROBLEMA:   Recollir ordenadament -i per tipus- la brossa i els residus que generem entre tots al nostre Institut (a l’edifici Calderó).  Com ho podríem fer?  Què necessitarem?  Com farem que tots hi col·laborem una mica? 

> Fem una mica de debat i anem apuntant les idees que sorgeixin. 

Proposta de treball:

> VOLEM REALITZAR UNA CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ.  Aquesta campanya inclourà la realització d’alguns cartells i rètols per a penjar o repartir (en forma de fulletó) per l’institut.  Els alumnes han d’indicar els passos que caldrà seguir per a fer aquests elements i classificar-los segons les fases del procés tecnològic (emplenar una fitxa amb les Fases del Procés).

> Com a primera acció d’aquesta campanya, farem una fotografia col·lectiva, al pati del Calderó. Començarem amb la preparació d’uns cartells individuals amb les imatges de diverses lletres. Aquestes lletres ocuparan tot un dinA4 i estaran dibuixades seguint unes indicacions clares i un patró tipogràfic concret   (Mostrarem les tipografies i mitjançant votació escollirem la que més ens agradi). Un cop reunides, aquestes lletres mostraran un missatge: “Let’s Clean Up // Institut verd.”

Publicat dins de 1r ESO, General | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Let’s clean up Europe

Tecnologia Industrial (I) 1r Batxillerat

Tecnologia i Enginyeria 1r Batxillerat (ed 2022)
Editorial Mc Graw Hill
ISBN: 978-84-486-3184-0

Publicat dins de LLibres de text (Tec.Ind I) | Comentaris tancats a Tecnologia Industrial (I) 1r Batxillerat

Activitats (2n Batxillerat Programació)

En les circumstàncies excepcionals en què ens trobem, i mentre es mantinguin les mesures de confinament, l’activitat docent serà virtual.

Amb aquestes activitats es proposa:

  • Valorar més el procés de treball, més que no pas el resultat.
  • Prendre consciència i ser capaç de regular el propi procés d’aprenentatge.

Cal tenir en compte que:

  • La qualificació de les activitats realitzades es ponderarà amb els resultats dels trimestres anteriors.
  • En cap cas NO hi ha penalització a la qualificació final. És a dir, només es podrà sumar mai restar.
  • A dia d’avui no sabem si es podrà fer presencialment exàmens finals o no. Si finalment es poden realitzar s’inclourà només continguts impartits exclusivament durant el 1r i 2n trimestre.

Activitats

Visualitzeu els vídeos i realitzeu l’activitat que es proposa ja sigui a la consola del navegador o amb el notepad++. Un cop acabada la pràctica accediu a la vostra fitxa de seguiment, marqueu conforme l’heu acabada i si s’escau afegiu notes, dubtes o comentaris. Envieu el codi/arxius al correu david@insaiguaviva.org

Podeu visualitzar per exemple 2 videos i realitzar la pràctica corresponent per setmana. Però heu de ser capaços de regular el vostre propi procés d’aprenentatge, així doncs en podeu fer més o menys.

  1. Javscript. Sintaxi. Operadors. Estructures bàsiques. Condicionals (vídeos 1 fins al 14)
  2. Javascript. Bucles. Funcions i events (vídeos 15 fins al 28)
  3. CSS. Fonaments. Cascada. Herència. Selectors. (vídeos 1 fins al 35) Ho podeu fer amb notepad++
  4. Jquery. Efectes animats (vídeos 29 fins al 56)
  5. Formularis (vídeos 57 fins al 67)
  6. AJAX (vídeos 68 fins al 75)
  7. Errors i depuració (vídeos 76 fins al 78)
Publicat dins de General | Comentaris tancats a Activitats (2n Batxillerat Programació)

Activitats (1r Batxillerat Programació)

  1. Javscript. Sintaxi. Operadors. Estructures bàsiques. Condicionals (vídeos 1 fins al 14)

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Activitats (1r Batxillerat Programació)

Activitats (4t ESO Programació)

En les circumstàncies excepcionals en què ens trobem, i mentre es mantinguin les mesures de confinament, l’activitat docent serà virtual.

Amb aquestes activitats es proposa:

  • Valorar més el procés de treball, més que no pas el resultat.
  • Prendre consciència i ser capaç de regular el propi procés d’aprenentatge.

Cal tenir en compte que:

  • La qualificació de les activitats realitzades es ponderarà amb els resultats dels trimestres anteriors.
  • En cap cas NO hi ha penalització a la qualificació final. És a dir, només es podrà sumar mai restar.
  • A dia d’avui no sabem si es podrà fer presencialment exàmens finals o no. Si finalment es poden realitzar s’inclourà només continguts impartits exclusivament durant el 1r i 2n trimestre.

Activitats

Visualitzeu els vídeos i realitzeu l’activitat que es proposa ja sigui a la consola del navegador o amb el notepad++. Un cop acabada la pràctica accediu a la vostra fitxa de seguiment, marqueu conforme l’heu acabada i si s’escau afegiu notes, dubtes o comentaris. Envieu el codi/arxius al correu david@insaiguaviva.org

Podeu visualitzar per exemple 3 videos i realitzar la pràctica corresponent per setmana. Però heu de ser capaços de regular el vostre propi procés d’aprenentatge, així doncs en podeu fer més o menys.

  1. Javscript. Sintaxi. Operadors. Estructures bàsiques. Condicionals (vídeos 1 fins al 14)
  2. Javascript. Bucles. Funcions i events (vídeos 15 fins al 28)
  3. CSS. Fonaments. Cascada. Herència. Selectors. (vídeos 1 fins al 35) Ho podeu fer amb notepad++
Publicat dins de General | Comentaris tancats a Activitats (4t ESO Programació)

Imatges amb transparència

1. Imatge jpg


2. Imatge gif


3. Imatge png


Publicat dins de General | Comentaris tancats a Imatges amb transparència

Imatge Alien

descarregar imatge: clica sobre la image, després botó dret del ratolí i “anomena i desa la imatge” o “Guarda la imagen como…..”

Publicat dins de Creative Technologies, General | Comentaris tancats a Imatge Alien

Plantilles | Departament de Tecnologia

  • Logo del Departament (color)
  • Logo del Departament (gris)
  • Controls

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Plantilles | Departament de Tecnologia

Crèdit de Síntesi

1r ESO. Trivial
(en cm)
Baixos: 28 x 28 ; 40 unitats
Laterals i part posterior: 8 x 28 ; 120 unitats
Frontals: 6,8 x 28 cm ; 40 unitats
Tapa: 27,6 x 25,5 ; 40 unitats


Pel tauler: 1 cartolina blanca A2 per grup

Compassos i tissores

Per les fitxes: 1 cartolina A2 per cada color (hi ha 7, groc, verd, blau, vermell, violeta, taronja i rosa)

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Crèdit de Síntesi

Projecte final

Arribat en aquestes alçades de curs toca recuperar els interessos personals i crear un projecte propi fent servir algunes de les aplicacions que hem vist enguany. També podeu acabar d’explorar les App per a mòbil de l’entrada anterior.

Si algú ho prefereix pot explorar l’AppInventor.

Recordeu a penjar al bloc totes les activitats que heu anat fent aquest trimestre.

 

Publicat dins de APP's | Comentaris tancats a Projecte final

APP video i animacions

Moovly

Moovly és una aplicació online per a fer presentacions, animacions.

Aquí tens un tutorial

 

Activitat: projecte

Fer una animació per explicar la història de

sant jordi

Per efegir personatges a la nostra història hem de dibuixar o treballar les imatges des del GIMP. Recordeu que podem retallar la figura que vulguem i fer el fons transparent. s’ha d’exportar la imatge en png.

text:

Diuen que assolava els voltants de la vila un drac ferotge i terrible, que posseïa les facultats de caminar, volar i nedar, i tenia l’alè pudent, fins al punt que des de molt lluny amb les seves alenades enverinava l’aire, i produïa la mort de tots els qui el respiraven. Era l’estrall dels ramats i de les persones i per tota aquella contrada regnava el terror més profund. Els habitants van pensar que si li donaven cada dia una persona que li serviria de presa, no faria l’estrall a tort i a dret. De fet, la llegenda diu, que el sistema els va sortir d’allò més bé, però el que era realment complicat, era de trobar una persona que cada dia es deixés menjar per aquell monstre. Tot el veïnat va decidir doncs, de fer cada dia un sorteig entre tots els habitants de la vila i que aquell que destinés la sort seria lliurat a la “simpàtica” fera.
Així es va fer durant molt de temps i el monstre se’n devia sentir satisfet, ja que deixava de fer els estralls i malvestats que havia fet abans. Però… vet aquí que un dia, la sort va voler que la filla del rei fos la destinada. La princesa era jove i bella. Hi hagué ciutadans que es van oferir per reemplaçar-la, però el rei fou sever i inexorable, i amb el cor ple de dol, va dir que tant era la seva filla com la de qualsevol dels seus súbdits i s’avingué que fos sacrificada. La donzella eixí de la ciutat i ella soleta s’encaminà cap al llac on residia la fera, mentre tot el veïnat, desconsolat i afligit, mirava des de la muralla com se n’anava al sacrifici.
Però fou el cas que, quan va ésser un xic enllà de la muralla, se li presentà un jove cavaller, cavalcant un cavall blanc, i amb una armadura tota daurada i lluent. La donzella, tota preocupada, li digué que fugís ràpidament, ja que per allí rondava un monstre que així que el veiés se’l menjaria. El cavaller li digué que no temés, que no li havia de passar res, ni a ell ni a ella, ja que havia vingut expressament per combatre la fera i així alliberar del sacrifici de la princesa, com també a la vila de Montblanc. La fera, va sortir de cop i volta amb gran horror de la donzella i amb gran goig del cavaller. Va començar una intensa però breu lluita, fins que el cavaller li va clavar una bona estocada amb la seva llança, que va deixar malferida a la terrible bèstia. El cavaller, que era Sant Jordi, lligà el monstre pel coll i la donà a la donzella perquè ella mateixa la portés a la ciutat, i la fera seguí tota mansa i atemorida. La llegenda explica fins i tot, que els habitants de la vila havien vist tota aquella gesta des de la muralla i que rebé amb els braços oberts a la donzella i el cavaller. A la plaça major de la vila, els vilatans van acabar de rematar aquell ferotge animal. De la sang que en brollà, en sorgí ràpidament un roser, amb les roses més vermelles que la princesa hagués vist mai. D’aquest roser el jove cavaller tallà una rosa i l’oferí a la princesa.
Es diu que el rei va voler casar la seva filla amb Sant Jordi, però que aquest li va replicar que no la mereixia i que la seva visita en aquella vila era perquè havia tingut una revelació divina sobre la necessitat urgent de salvar la vila del monstre. Recomanà al rei i als seus vassalls que fossin bons cristians i que honressin i veneressin Déu tal com mereixia. Desaparegué misteriosament tal com havia vingut.


STOP MOTION MAKER

Aquest aplicació per mòbil ens permet fer stop motions i times lapse.

És una aplicació amb una eina molt útil: l’afecte capa de ceba en que ens permet veure en transparència les fotografies que s’hagin fet anteriorment.

FilmoraGo

FilmoraGo és conciderada una de les millors APP gratuïtes per editar els nostres videos amb el mòbil

Publicat dins de APP's, General | Comentaris tancats a APP video i animacions

Tutorial LibreCAD

Per a començar a conèixer com funciona el programa Libre Cad, farem les activitats del tutorial 2. Veureu que la interface del programa canvia una mica. Els arxius per a fer les activitats les trobareu a Plantilles exercicis Tutorial 1 .

TUTORIAL 1 

Plantilles exercicis Tutorial 1 

Manual QCAD

Data màxima d’entrega del tutorial 1

 Divendres 31 de març

Al que hagueu acabat el tutorial 1, continueu amb aquest en el qual aprofundirem en altres eines més avancades.  Tutorial 2 Comenceu a partir del punt 4: selecció i modificació.

 

 

Publicat dins de info4, LibreCAD | Comentaris tancats a Tutorial LibreCAD

sk9: treball final:Escultura-clauer.

Contruir una escultura per a fer un clauer.

L’ajuntament de Mollet ens a demanat de dissenyar un clauer per a donar als participants de la cursa pel Gallecs. La cursa és un símbol de d’esport i natura. I volen que la figura transmeti aquest valors. 

La cursa es diu

<el col.lectiu que organitza l’event es diu Mollet transmet. I la Cursa Gallecs-natur-trail

La figura s’ha de dissenyar amb sketchup i ha de poder imprimir-se amb una impressora 3D. La figura ha de ser monocramàtica i amb unes dimensions màximes de 7 x 7 x 7 cm

Aquest treball és obligatori i hi haurà un concurs. El millor treball serà imprès en la impressora del centre.

 

 

Publicat dins de Google Sketchup | Comentaris tancats a sk9: treball final:Escultura-clauer.

Apunts Tecnologia

En aquest enllaç trobareu els diferents materials tractats a classe per tal de poder preparar l’examen.

 

 

 

https://sites.google.com/view/info-de-4t/tecnologia-4t-eso

 

 

 

Publicat dins de Tecnologia 4tESO | Comentaris tancats a Apunts Tecnologia

TUTORIAL – primer contacte

TUTORIAL Autor: Paco Ferrús. CEFIRE Ontinyent

Tutorials oficials

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a TUTORIAL – primer contacte

PRACTICA 1: Creació d’un monstre

Anem a dibuixar un animal.

PAS 1:01

Creeu un rectangle amb les vores arrodonides. (Ajustos de  Rx i Ry ∼50 ). Els ajusts es troben a sota del menu.

Amb l’objecte seleccionat aneu al menu Camí / Objecte a camí. Ara és completament editable.

 

PAS 2:02

Editeu els camins pels nodes en la part superior, de manera que quedi com a la imatge.
Afegiu un degradat, amb l’eina crea i edita els degradats, amb els colors que vulguis. A l’exemple de groc a verd.

 

PAS 3:03

Afegiu cinc cercles més petits, en l’ordre especificat a continuació, pels ulls (ombra de l’ull, l’ull, la pupil·la, l’iris i la brillantor).

 

 

 

PAS 4:04

Afegiu dos cercles més i convertiu-los en trajectes. Desprès deforma els nodes com a la imatge per tal de crear una ombra a l’ull i una fosa nasal.

 

 

PAS 5:05

Crreu un  nou cercle per a les dents i convertiu-lo en trajecte. Modifica els nodes estirant cap a baix del node inferior.

Dupliqueu la forma i desplaceu-la darrere de la forma del cap (tecla Av Pág)

 

PAS 6:06

Dupliqueu la forma de la dent, canviant-la al color ver per tal de fer-li la part de darrere del cap.

 

 

 

PAS 7:07

Creeu un altre rectangle amb les cantonades arrodonides, convertiu-lo en trajecte i moveu els nodes superiors esquerres cap a baix.

Dupliqueu la forma i doneu-li un color més clar. Transformeu els nodes inferior en forma de corbes, i corbeu cap a dalt la base.

PAS 8:08

El cos es comença com a un cercle, desprès es transforma a trajecte i se li dona la forma d’una gota girant el node superior.

Tireu del control esquerre del node superior i baixeu el dret per tal de fer la corbatura de l’esquena.

 

PAS 9:09

Dupliqueu la forma del cos i doneu-li un degradat de color verd clar a blanc apagat. Dupliqueu les crestes del cap, gireu-les i col·loqueu-les en la part dreta del cos.

 

 

PAS 10:10

Creeu un altre cercle amb un degradat semblant al del cap per tal de fer la cama.

Convertiu-lo en trajecte per tal de moure el node superior i inferior, i allargar i aplanar la base. Dupliqueu, reduïu l’escala, i seleccioneu un color groc clar per tal de fer-li els dits dels peus. Agrupeu els elements i dupliqueu el grup.

Feu servir el menú Extensions / Color / Més fosc sobre el duplicat i tindrem la segona cama. Col·loqueu-la darrere del cos (tecla fin o Objecte / Baixar al fons)

PAS 11:11

Dibuixeu quatre cercles més, convertiu-los en trajectes i deformeu-los per tal de crear el braç i les garres.

Dupliqueu la forma dels dits 2 vegades i gireu-les una mica.

Dupliqueu tots aquests elements i reduïu una mica la seva mida, doneu-los un color groc clar (com els dits del peu).

Col·loqueu els dits sobre la forma de palma per tal de fer la garra.

Connecteu tots els elements del braç, agrupeu-los i dupliqueu-los. Feu més fosc el segon braç i col·loca’l darrere del cos.
12

I ara inventa’t un fons on col·locar el teu monstre!!

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a PRACTICA 1: Creació d’un monstre

PRÀCTICA 2- Fer-se un avatar

Aqui teniu un document que us servirà de model per fer-vos un avatar.

PRACTICA 02_La creació d’Avatars

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a PRÀCTICA 2- Fer-se un avatar

PRÀCTICA 3: Efecte explosió

1.- Importeu la imatge de base seleccionada a l’Inkscape amb Fitxer / Importar

2.- Fem un rectangle de la mida de la imatge i el pintem amb un gradient de gris molt fosc al gris més clar, de la zona que ens interessa (més fosca) cap a l’exterior.001

 

 

3.- A sobre del gradient dibuixem un quadrat petit en la cantonada.

002

 

4.- Seleccionem el quadrat i anem a Edita / Clona / Crea clons en mosaic, i provem el nombre de files i columnes fins que ocupen tot el requadre. Cada cop que fem una prova nova hem de prémer el botó Suprimeix per a no superposar quadrats.

003

5.- Modifiqueu els percentatge d’aleatoritza de les pestanyes Desplaça i Escala i a Traça poseu correcció gamma -1, fins a obtenir un resultat semblant al de la imatge.

004

6.-Suprimim el gradient. Seleccionem un del quadrats i anem a Edita / Clona / Selecciona l’original i el suprimim.

7.- Seleccionem tots els cons i anem a Camí / Unió i col·loquem l’objecte a sobre de la imatge importada. Seleccionem l’objecte i la imatge i anem a Objecte / Retalla / Assigna.

005

 

Com que els espais en blanc són  transparents, ofereix un munt de possibilitats.

 

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a PRÀCTICA 3: Efecte explosió

PRÀCTICA 4. Vectoritzar una imatge.

Importeu una imatge en mapa de bits (png, jpg…etc) que sigui un dibuix de línies i vectoritzeu-la segons diferents opcions. Un cop vectoritzada podeu canviar colors i modificar-la.

Agafeu ara una foto en color i vectoritzeu-la amb clons.

Publicat dins de General, Inkscape | Comentaris tancats a PRÀCTICA 4. Vectoritzar una imatge.

Corbes de Bézier

Corbes de Bézier

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a Corbes de Bézier

PRÀCTICA 13: Nadalenca

Per acabar amb el Gimp fareu una felicitació de nadal en forma de gif animat. L’animació ha de constar d’un fons fix, d’algun element que es vagi movent o canviant i també ha d’aparèixer un petit text felicitant les festes (o el nadal) que també vagi canviant.

Penjarem els vostres treballs a la revista del centre!

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 13: Nadalenca

PRÀCTICA 12: Filtres

A partir d’una imatge base, es tracta de provar els diferents efectes dels filtres. Feu una imatge amb cadascun des de la original (alguns tenen paràmetres editables, proveu-los) i pengeu aquelles que us hagin agradat més amb el nom del filtres que heu fet servir. Quedarà com un mostrari de l’efecte dels filtres del programa.

Com a mostra mireu la següent pàgina web. 

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 12: Filtres

PRÀCTICA 11: Text

El Gimp ofereix infinites possibilitats per a l’edició de text amb diferents formes, colors, relleus, ombres, efectes,… per començar, segueix els passos explicats al link per treballar les possibilitats del text:

  • Posar ombra a un text d’un color
  • Crear un text amb contorn
  • Omplir el text amb un degradat
  • Omplir el text amb un patró
  • Text amb corbes

I del següent enllaç:

  • Text amb imatge de fons
  • Efecte fred
Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 11: Text

PRÀCTICA 10: Convertim una imatge en Pop-Art o en Còmic

Podeu triar una de les dos opcions:

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 10: Convertim una imatge en Pop-Art o en Còmic

Tecnologia 2 (2n ESO)

Tecnologia 2

Díode
2n ESO

Editorial Teide

ISBN: 978-84-307-5653-7

Publicat dins de Llibre de text (2n ESO) | Comentaris tancats a Tecnologia 2 (2n ESO)

Les més grans xarxes socials

mayores-redes-sociales

Publicat dins de Cultura, participació i civisme digital | Comentaris tancats a Les més grans xarxes socials

Adquisicions en el món tecnològic

mayores-adquisiciones

Publicat dins de Cultura, participació i civisme digital | Comentaris tancats a Adquisicions en el món tecnològic

Crear un recorregut i inserir el mapa al Google Sites

En el mateix mapa que heu creat, fareu un recorregut per Mollet des de l’estació de trens Mollet Sant Fost fins a l’Ermita de Santa Maria de Gallecs passant pels punts d’interès de Mollet del vostre gust, tenint en compte que ha de ser un recorregut per algú que no l’ha visitat mai i de la vostra edat.

Per tant, el primer que fareu serà crear una nova capa que es digui Els meus punts d’interès i marcar-los, tal com ja sabeu fer, afegint un petit text explicant perquè l’heu triat (també podeu agafar algun dels que ja teniu) i alguna foto.

Un cop els punts del recorregut creats, afegim la ruta a peu passant per tots ells, com veureu se us crearà una capa amb la ruta. Lo bo de les capes és que us permet visualitzar allò que us interessa i no tot al mateix temps.

Sin título-2

Un cop acabada la feina, ja podeu inserir el vostre mapa al vostre Google Sites, fent atenció de fer-lo públic per a que tothom ho pugui visualitzar, canviant la privadesa en Comparteix a Públic al web..

 

Publicat dins de Google maps | Comentaris tancats a Crear un recorregut i inserir el mapa al Google Sites

Crear i marcar punts d’interès en un mapa

Entreu al vostre compte de gmail i des d’allà accediu a maps.

01

Aneu al menú i quan s’obri el desplegable, punxeu en Els meus mapes i busqueu Mollet del Vallès.

02

03Ara ja li podeu canviar el títol al mapa i a la capa que passarà a dir-se EQUIPAMENTS.

Cerqueu tots els equipaments de la ciutat i afegiu els marcadors a la capa. Trieu un marcador diferent en forma i color per a: centres escolars, centres culturals i centres esportius de la ciutat. Per tant necessitareu 3 diferents en forma i color (teniu marcat en vermell, a la imatge, on es troben les opcions per editar).

A més, de cadascun d’ells:

– Escriureu les dades més importants

– Cercareu informació a Internet i inserireu un enllaç

– Buscareu imatges al Google per inserir-ne una.

04-

 

 

Publicat dins de Google maps | Comentaris tancats a Crear i marcar punts d’interès en un mapa

El mercat mundial de Smartphones

  • El periódico 21/02/2016

mercatmundialsmartphones21-02-2016

Publicat dins de Cultura, participació i civisme digital | Comentaris tancats a El mercat mundial de Smartphones

Introducció

El web d’App Inventor

Aprèn App Inventor Inclou un apartat interessant de documentació

Ús d’App Inventor Per fer-se una idea del programa

Publicat dins de App Inventor | Comentaris tancats a Introducció

PRÀCTICA 5: Text

Text 1: text en trajecte

Posar text en trajecte: escriure el text, dibuixar un trajecte amb les corbes Bezier i desprès seleccionar el text i el trajecte i anar al menú Text / Posa en el camí.

text10605

Text 2: text o dibuix en isomètric

Aneu a Fitxer / Propietats del document i seleccioneu la pestanya Graelles. Seleccioneu Graella axonomètrica i totes les opcions. D’aquesta manera quan dibuixeu amb les corbes Bezier, només ho podreu fer amb els punts de la graella. Per tant fent servir aquesta xarxa isomètrica, dibuixeu i pinteu algunes lletres.

text2

Text 3: Lletres fetes a ma

Amb l’eina dibuixa línies a ma alçada (llapis), dibuixeu moltes línies juntes. Desprès escrivim el text que volem, lletra per lletra per separat i copiem el text (necessitem les lletres originals més endavant) i el ratllat (tantes vegades com lletres tenim).

Seleccionem la primera lletra i anem a Camí / Objecte a camí. Col·loquem la lletra a sobre del ratllat i seleccionant els dos anem a Objecte / retalla / assigna:

text3

 

Repetim aquesta operació per a cada lletra.

Passem les lletres originals a fons blanc i vores negres. Tenim:

text4

Convertim les lletres que acabem de fer a trajecte, desprès anem a Extensions /Modifica el camí /Mou nodes aleatòriament i lletra per lletra les modifiquem seleccionant totes les opcions i provant a moure els nodes entre 1 i 2 píxels. Desprès ajuntem aquestes lletres amb les ratllades:text5

Afegim un fons com una llibreta quadriculada fent un rectangle a sobre de les lletres sense emplenament i amb contorn. Amb ell seleccionat anem a Extensions / Dibuixa / graella i dibuixem una graella que en agradi en funció de les mides de les lletres. Per fer la graella menys rígida podem fer el mateix pas que hem fet amb les lletres en el pas anterior.

text6

 

Text 4: Ús dels filtres per donar efectes a les lletres

Proveu d’escriure un text i doneu-li efectes amb filtres. Aquí teniu un mostrari dels filtres. Combinant alguns d’ells es creen efectes interessants.

filtres1 filtres2

 Text 5: Deformació i profunditat

Per donar-li efecte 3D, escrivim primer el text que volem i el convertim a camí o trajecte. Desprès anem a Camí / Editor dels efectes de camí  i desprès a la finestreta Deformació de la capsa contenidora i modifiquem al nostre gust els camins de torsió.

text7

 

Ja tenim el text deformat. Per donar-li profunditat, primer desagrupem el text i desprès anem a Extensions / Genera des del camí / Moviment i provem l’angle i la magnitud fins que ens agradi. Desprès podem desagrupar-ho tot i canvair-li els colors, efectes, transparència, etc… al nostre gust.

text8

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a PRÀCTICA 5: Text

PRÀCTICA FINAL

Com a pràctica final, heu de fer un cartell anunciant la celebració del Carnestoltes a l’Institut. Hauria d’aparèixer el nom sencer del nostre institut, l’any (2017) i deixeu possible espai per afegir posteriorment algunes dades. Aquests cartells que fareu es penjaran desprès a l’Institut.

Busqueu en Google Imatges cartells amb la mateixa temàtica per tal d’inspirar-vos. Heu de fer servir tot el que heu après d’Inkscape. No s’hi val inserir una foto de fons. Tot el cartell serà editable. De fet, a més de penjar el cartell en png penjareu també l’arxiu d’Inkscape.

 

 

Publicat dins de Inkscape | Comentaris tancats a PRÀCTICA FINAL

Fonts | Arxius

a) Diverses fonts:

Pàgina web de  fontsquirrel

Exemples:

1942.ttf

amadeus.ttf

————————————————————————

b) Mateixa font amb diferents formats:

Pàgina web per generar fonts: fontsquirrel generator

Exemples:

cowboy-webfont.ttf

cowboy-webfont.eot

cowboy-webfont.svg

cowboy-webfont.woff

————————————————————————

c) Icon fonts

Pàgina web de fontawesome-webfont

Arxius font de fontawesome versió 4.5.0:

fa.ttf

fa.eot

fa.svg

fa.woff

fa.otf

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Fonts | Arxius

TUTORIAL SKETCHUP

Arxius per descarregar i obrir amb l’sketchup per treballar

Tutorial 3

Tutorial 2

Tutorial 1

Un cop fetes podeu començar amb les pràctiques!!

 

 

Publicat dins de Google Sketchup | Comentaris tancats a TUTORIAL SKETCHUP

PRACTICA 9: Andy Warhol

Avui fareu un retrat a l’estil d’Andy Warhol.

Per tant necessiteu una foto primer pla o pla mig, vostra a ser possible, sols o acompanyats.

ACTIVITAT 1

1r. Passeu la imatge a escala de grisos per qualsevol dels dos procediments vists a la pràctica 5.

practica_andy-warhol-3

2n. Seleccioneu amb l’eina de selecció lliure els contorns de la figura, de manera que quedi el més precís possible. Un cop fet, copieu i enganxeu la figura en un dibuix nou. Recordeu que a la capa selecció flotant heu de prémer el botó dret / a capa nova.

Ara heu de tenir dos capes: capa FONS i la CAPA ENGANXADA.

 

 

3r. Passeu ara la Capa Enganxada a blanc i negre, tal i com vam veure a la pràctica 5, de manera que quedi amb la millor visibilitat possible.

practica_andy-warhol-7

 

4t. Amb l’eina de selecció per color, seleccioneu els píxels de color negre. Recordeu posar-vos a la capa on està la imatge. Un cop seleccionats, copieu-los i enganxeu-los en una capa nova. Anomeneu aquesta capa “Ombres”.

5e. Feu el mateix amb els píxels de color blanc. Els enganxareu en una capa anomenada “Llums”.

Un cop fet això tanqueu l’ull de la capa enganxada. Us queden 3 capes actives i són amb les que treballarem. Us han de quedar semblants a la següent imatge.

practica_andy-warhol-13

 

6e. Agafeu el cubell de pintura, trieu un color i pinteu el fons. Asseureu-vos bé que esteu a la capa fons abans de pintar.

7e. Aneu a la capa ombres i seleccioneu els píxels de color negre. Desprès amb l’eina pinzell, seleccioneu un color diferent del fons per pintar, una mida de pinzell ben gran i pinteu la selecció.

8e. Repetim el pas anterior però amb els píxels de color blanc, i els canviem a un altre color diferents dels altres dos.

practica_andy-warhol-14

9e. Exportem la imatge obtinguda com a imatge1.jpg.

10e. Repetim els punts 6-7 i 8 5 vegades més, de manera que al final haurem desat 9 imatges diferents. Important, sempre mirar en quina capa estem pintant i què és el que tenim seleccionat!! Deseu-les al vostre Drive perquè les necessitarem per a una altra pràctica a més d’aquesta.

11e. Obrim les 9 imatges amb el Gimp i les muntem en una sola imatge copiant, enganxant i desplaçant. El resultat hauria de ser semblant al següent:

practica_andy-warhol-17

 

Retalleu la imatge sense deixar espais en blanc als voltants amb l’eina escpaça la imatge(com un cutter). Exporteu el resultat i pengeu-lo a la web. Deseu també l’arxiu del Gimp en .xcf perquè el necessitem per a l’activitat 2. Necessitem totes les capes.

ACTIVITAT 2

Amb l’arxiu anterior, col·loqueu totes imatges una a sobre de l’altra, esborreu la capa fons i retalleu amb l’eina escapça la imatge, per tal de treure les espais sobrants.

Exporteu l’arxiu com a .gif

 

Seleccioneu la casella “com a animació” i desprès proveu d’exportar a diferents velocitats. Pengeu el gif animat a la vostra pàgina web.

 

 

 

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRACTICA 9: Andy Warhol