PRÀCTICA 8: Filtre distorsió

Busqueu dos imatges, amb un personatge famós real o imaginari cadascuna, de cos sencer, que siguin un de més gras i un de més prim;  i amb el filtre distorsió aprimeu el gros i engrossiu al prim.

El filtre el podeu trobar a Filtres / Distorsions / Deforma interactivament.

L’heu de fer a la finestreta petita. Feu-lo amb paciència i provant les diferents opcions, de tal manera que la imatge final us quedi el més natural possible i no gaire deformada.

Desprès agafeu un primer pla vostre o d’algun famós i deformeu-li la cara.

Exemple:

antes-y-despues

Publicat dins de General, Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 8: Filtre distorsió

PRÀCTICA 6: Canvi de color

Busqueu una foto primer pla d’algun famós. Es tracta de canviar com a mínim els colors dels ulls, dels llavis i dels cabells. Si algú s’atreveix amb la pell, també ho pot fer.

Hi ha dues maneres de fer els canvis de color en una foto, així que duplicarem la imatge original de manera que tinguem dos imatges originals en el mateix arxiu.

Primera opció: Afegim una capa nova transparent amb el botó dret a sobre del plafon de capes i li posarem el nom de l’element que anem a canviar de color. Una capa, un element i un color diferent.

Seleccionem en la imatge original l’element a canviar de color, anem a la capa que acabem de crear i pintem amb el cubell de pintura, prèvia selecció del color. Desprès provem els modes de fusió de capa, que ja vam veure en la pràctica 3, de manera que quedi el més natural possible… i continuem fins acabar la pràctica

capa nova

Segona opció: En la imatge que ens queda inicial, seleccionem directament la zona a canviar de color i anem a Colors / To-Saturació avançats i canviem el to al que ens agradi… i continuem fins acabar la pràctica.

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 6: Canvi de color

PRÀCTICA 5: de color a B/N i escala de grisos.

Busqueu una imatge en color, copieu-la i enganxeu-la en un nou document.

Modifiqueu la mida de la imatge de manera que us hi càpiga quatre vegades, us recomano 2×2.

 

Enganxeu la imatge 4 vegades més en 4 capes diferents. En total teniu la imatge repetida en 5 capes, de manera que dos estan sobreposades.

-Una de les imatges la transformem en Blanc i Negre en Colors/ Llindar blanc i negre, proveu de moure els llindars fins que us agradi el resultat final.

– La segona la posem en escala de grisos amb Colors / To-Saturació avançat

-Les dos restants les posem en escala de grisos amb Colors / Dessatura. Veureu que hi ha tres modes de fer-lo, en deixareu constància dels dos que més us agradin, els resultats són una mica diferents.

– Col·loqueu la imatge a color que us queda, a sota de la capa d’escala de grisos que més us agradi.(només l’heu d’arrossegar). En la imatge a color feu seleccions de les zones de color que us interessin, ja sabeu quines eines podeu fer servir… i les esborreu de la capa d’escala de grisos… et voilà!

Pengeu la imatge original i les combinacions fetes en aquesta pràctica.

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 5: de color a B/N i escala de grisos.

PRÀCTICA 3: Eines girar i perspectiva

 

Utilitza les eines de selecció per a la torre de Pisa i després les de rotació o inclinació per tal d’aconseguir situar la torre verticalment. CONSELL: Hauràs d’escalar la imatge per tal de “tapar” els espais en blanc que apareixen en moure la torre de Pisa

pisa2

IMATGE 2: Eina perspectiva i modes de capa.

Descarrega una d’aquestes imatges per fer-la servir de fons.

thumb

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Busca un dibuix, textura o foto, enganxa-la com a capa en la foto base i utilitza l’eina perspectiva per a deformar-la i ajustar-te a la perspectiva dels edificis. Desprès, amb les eines de selecció (que ja coneixem) retalla els forats de les portes i finestres.

Com a acabat final
, prova els diferents modes de capa fins que trobis un que faci que la imatge enganxada sembli un graffity pintat a la paret.

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 3: Eines girar i perspectiva

PRÀCTICA 2: Treball per capes, escalar i desplaçar

Sabent fer servir les eines de selecció, farem un fotomuntatge.

Aprendrem a eCAIXAEINESnganxar en capes diferents, a moure, escalar i canviar d’ordre les capes.

PLAFON

Per tant haureu de buscar una imatge dels carrers d’una ciutat o un paisatge, que pugueu fer servir de fons i afegir-li diferents elements tals com un nou edifici, un cotxe, un vianant,… allà on creguis convenient.
Cada element haurà d’estar situat a una capa diferent (utilitza com a mínim 3 capes).

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 2: Treball per capes, escalar i desplaçar

PRÀCTICA 1: Eines de selecció

Avui treballarem les eines de selecció del GIMP:

EINES1

Agafarem d’internet diferents tipus d’imatge per treballar les eines de selecció:

– selecció rectangular: ciutat o poble

– selecció ovalada: cel

– llaç: animal o persona

– vareta: imatge amb fons llis, d’un sol color

– selecció per color: imatge de còmics o de flors

Amb cada imatge fer la selecció demanada i enganxar-la en un arxiu nou. A mode d’exemple del que es demana fer:

 

 

Publicat dins de Gimp | Comentaris tancats a PRÀCTICA 1: Eines de selecció

Web sites A.31

1.- Mónica Cifuentes

2.-Jean Pier Delgado

3.- Lucía Garcia

4.- Helena Gispert

5.- Adriana Untila

6.- Marta Burgos

7.- Micaias Chavez

8.- Anna Famadas

9.- Paula Calle

10.- Iliyas El Marzguioui

11.- Eric Hidalgo

12.- Aleix Cruellas

13.- Tiffany Galan

14.- Zakaria Izem

15.- Hilari Ordoñez

Pol Escudé

Publicat dins de General, info4 | Comentaris tancats a Web sites A.31

Com fer una presentació en Prezi

Dos exemples de Prezi que expliquen què és un Prezi i per on començar a treballar.

 

Publicat dins de Prezi | Comentaris tancats a Com fer una presentació en Prezi

Com crear un Google Sites

Com fer un Google Sites

 

Publicat dins de Google Sites | Comentaris tancats a Com crear un Google Sites

P1: Eines de selecció

Descarrega les següents imatges per a fer una composició. Hauràs d’utilitzar l’eina de selecció corresponent, escalar la imatge a una mida adient i suavitzar el contorn per a incorporar-les a la imatge de fons.

 

 

 

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P1: Eines de selecció

P2: Composició amb capes

Busca i descarrega una imatge dels carrers d’una ciutat que puguis fer servir de fons i afgeix-li diferents elements tals com un nou edifici, un cotxe, un vianant,… allà on creguis convenient.
Cada element haurà d’estar situat a una capa diferent (utilitza com a mínim 3 capes).

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P2: Composició amb capes

P3: Orientar, inclinar i perspectiva

Utilitza les eines de selecció i tall per a la torre de Pisa i després les de rotació o inclinació per tal d’aconseguir situar la torre verticalment.
CONSELL: Hauràs d’escalar la imatge per tal de “tapar” els espais en blanc que apareixin en moure la torre.

Utilitza l’eina perspectiva per a modificar la següent imatge:

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P3: Orientar, inclinar i perspectiva

PRÀCTICA 4: Correccions de color i contrast

En aquesta pràctica utilitzaràs les eines de brillantor/contrast, nivells (per corbes o per nivells d’entrada i sortida ) i de to i saturació. Totes del menu de colors.

a) La primera imatge ha quedat amb els colors molt apagats, modifica els nivells per tal d’aconseguir colors ben definits i un bon contrast. Amplia l’espai de treball i situa la imatge original i la modificada en el mateix llenç per tal de veure la millora.

pa190083

b) La segona és una imatge nocturna i força fosca, intenta donar-li més lluminositat (brillantor i contrast) i prova de canviar “l’ambient” modificant el to i la saturació.Amplia l’espai de treball i situa la imatge original i la modificada en el mateix llenç per tal de veure els canvis.

foto-antesoscura

 

 

Publicat dins de General, Gimp, Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a PRÀCTICA 4: Correccions de color i contrast

P5: Mode RGB o B/W

a) Descarrega una imatge a color i transforma-la a blanc i negre. Augmenta l’amplada de l’espai de treball per posar la imatge a color i la imatge en blanc i negre una al costat de l’altre.

 

b) Selecciona un dels elements en color de les següents imatges, enganxa’l a una capa nova just a sobre on li correspòn i aplica l’opció de desaturar a la capa de fons.
Quin efecte aconsegueixes?

 

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P5: Mode RGB o B/W

P6: Colorejar

a) Utilitza l’eina de pot de pintura per a donar color als següents dibuixos

b) Pinta amb pinzell sobre una capa nova i modifica posteriorment la opacitat i el mode de fusió entre capes per tal de donar color a la imatge en blanc i negre.

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P6: Colorejar

P 7 : Eina clonar

a) Usa l’eina de clonar per eliminar alguna embarcació de la imatge següent

??????????????????????

b) Fés servir les eines de selecció i de correcció de color que creguis adients i l’eina clonar per a restaurar la següent fotografia antiga.

restauracion-foto-antigua

 

 

Publicat dins de Gimp, Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P 7 : Eina clonar

Tecnologia industrial 1

Tecnologia industrial 1

1r Batxillerat

 

Editorial Mc. Graw Hill

ISBN:

Publicat dins de Llibres de text | Comentaris tancats a Tecnologia industrial 1

Pràctica 1: Programar la primera aplicació per a mobils android

L’aplicació que es crearà seguint els següents passos consistirà en una imatge (que ha d’estar descarregada prèviament) un botó que reproduirà un arxiu d’audio (també decarregat) i un boto per tancar l’aplicació.

EINES DE TREBALL

Al menú Basic pots seleccionar els elements que faran falta per a l’aplicació.

Amb el ratolí es poden arrossegar fins a la pantalla de treball.

A la secció “visor” apareixeran els elements seleccionats.

A l’apartat “Componentes” hi haurà el llistat d’aquests elements, on s’hauran de seleccionar quan hi volguem treballar.

A l’apartar de “Propiedades” es poden modificar les característiques de l’element seleccionat

PASSOS

1.- Obre un nou projecte a la pàgina MIT App inventor.

2.- En aquest nou projecte s’hi afegiran tots els elements que fan falta per a l’aplicació. Comença afegint un boto, canviant-li el nom i assignant-li una imatge.

3.- El següent element a afegir serà un text, a l’apartat “Etiqueta”, del qual se’n poden canviar les propietats.

4.- Afegirem un altre botó, que serà l’encarregat de tancar l’aplicació.

5.- Amb tots els elements situats al projecte, ha arribat el moment d’activar l’editor de blocs, amb el qual es donaran les intruccions necessàries a cada element per al correcte funcionament de l’aplicació.

6.- Per treballar amb l’editor de blocks es segueixen els següents passos:

a) es selecciona l’element al qual se li vol assignar una acció i s’arrossega a la pantall el bloc que defineix com s’activarà l’element (amb un clic, amb un clic llarg…)

b) després es selecciona l’acció que ha de fer i s’arrossega dins del bloc. (Si una acció no “encaixa” dins del bloc, vol dir que no es pot dur a terme)

7.- Assigna al botó 1 l’arxiu de so carregat de manera que es reprodueixi amb un “clic”.

8.- Assigna al botó 2 l’acció de tancar l’aplicació, també amb un “clic”

9.- L’aplicació ja està creada. Es pot comprovar el seu funcionament utilitzant un simulador. Aquest el pots trobar clicant a “Conectar – Emulador”

Publicat dins de App Inventor, AppInventor | Comentaris tancats a Pràctica 1: Programar la primera aplicació per a mobils android

Pràctica 2: Aplicació per a pintar

Seguint els següents passos es podrà crear una aplicació que permetrà pintar amb diferents colors sobre una imatge de fons.

1.- Obre un nou projecte.

2.- Afegeix un botó, canvia-li el nom per “vermell” i el color de fons pel color vermell. (Canvia també el nom a l’apartat de components per “Botó vermell” amb l’opció Rename)

3.- Fes el mateix per als colors blau i verd

4.- Amb els segúents passos es situaran els botons horitzontals:

De l’apartat “ScreenArrangement” arrossega al projecte l’opció “Horitzontal arrangement”, canviali el nom a “Tres Botons” i modifica l’amplada (With) a “fill parent”. Finalment arrossega els tres botons a dins d’aquest recuadre.

NOTA: Amb les opcions Screen Arrangement es fa possible millorar molt la distribució dels elements seleccionats a la pantalla.

 

5.- Introdueix ara, del menú Basic, l’element “Canvas”, modifica-li l’amplada (with) a “fill parent” i l’alçada (height) a 300 pixels . Carrega-li una imatge de fons (Background).

Recorda que ‘aconseguiran millors resultats si la imatge de fons coincideix amb les mides (en pixels) de la pantalla on es treballa.

6.- Finalment introdueix un últim botó, que servirà per a borrar la pantalla. Edital lliurement.

 

7.- Ja hi ha tots el elements necessaris per tal que l’aplicació pugui funcionar. Ara s’han de “programar” amb l’editor de blocks.

8.- Selecciona del Menú “My Blocs” el botó vermell i arrossega a l’editor “When BotoVermell.Click”

9.- De Canvas1 selecciona .PaintColor to i arrossegaho dins del “boto Vermell”:

10.- Del Menú Built-in, apartat de color, selecciona el vermell i posa’l a continuació de Paint color.

11.- Repeteix els passos per als botons verd i blau, amb els colors corresponents.

12.- Arrossega també del boto “Borrar” la opció de “when click” i , del menú canvas1, introdueix-li “call canvas1.clear”

13.- Amb els següents passos s’aconseguirà que, quan es toqui la pantalla hi quedi un punt de color i si s’arrossega el dit, es dibuixi una linia.

Del Menú Canvas1, arrossega l’opció “when Canvas1.touched” i dins d’aquest “call canvas1.drawCircle”

14.- Omple els valor de x i y. Falta ara definir el radi del punt que dibuixara: Selecciona la opció “math” , canvia el valor  per 5 i coloca l’element creat a “call canvas1.drawcircle”

15.- Del Menú Canvas1, arrossega l’opció “when Canvas1.dragged” i dins d’aquest “call canvas1.drawLine”. Omple els blocks per a x1, y1, x2, y2. Situa a x1 el bloc prevX i prevy a y1. Situa a x2 el bloc currentx i currenty a y2.

Publicat dins de App Inventor, AppInventor | Comentaris tancats a Pràctica 2: Aplicació per a pintar

Emprenedoria digital (botigues)

0.-www.emprenedoriadigital.com
1.-futgol.emprenedoriadigital.com
2.-loveyourmakeup.emprenedoriadigital.com
3.-countercuts.emprenedoriadigital.com
4.-barriogames.emprenedoriadigital.com
5.-motorrace.emprenedoriadigital.com
6.-mufypillow.emprenedoriadigital.com
7.-emoshop.emprenedoriadigital.com
8.-bmxworld.emprenedoriadigital2.com
9.-adristationery.emprenedoriadigital2.com
10.-yankeesshop.emprenedoriadigital2.com
11.-pgames.emprenedoriadigital2.com
12.-futbolbase.emprenedoriadigital2.com
13.-riotrules.emprenedoriadigital2.com
14.-cornerofgames.emprenedoriadigital2.com
15.-mrands.emprenedoriadigital2.com
16.-thewalkingdeadshop.emprenedoriadigital2.com

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Emprenedoria digital (botigues)

Pràctica 3: El joc “Mole Mash”

Seguint els següents passos programaras el joc “Mole Mash”. Apareixerà a la pantalla cada mig segon una imatge i si la toques a temps un marcador sumarà un punt.

Material previ:

  • Necessites una imatge de 36×36 pixels

  • un arxiu de so d’un o dos segons (beep)

PASSOS

1.- Modifica el nom de screen 1 pel títol que li vulguis posar al joc

2.- Afegeix al projecte l’element canvas i redimensiona’l a 300×300 pixels. Dins de l’element “canvas”,  afegeix-li l’element “ImageSprite” i modifica els seus apartats de la següent manera:

Enabled: activat Heading : 0 Interval: 500 Picture: la de 36×36 px Speed : 0

Visible: activat With i Height: Automatic

3.- Introdueix també un element “label” i canviali el nom per “punts” , afegeix també un boto, un so (descarrega el que creguis oportu per a cada vegada que es toca la pantalla) i un rellotge.

PROGRAMACIÓ

4.- Aquests ja són tots els elements a utilitzar. Obre l’editor de blocs i arrossega “to procedure do”. (Canviali el nom per MoveMole)

5.- Del Menu “Image Sprite”, introdueix els elements “Set imageSprite1.x to” i “Set ImageSprite1.y to”

6.- Del Menu “Math” Afegeix les opcions de producte, “call random fraction” i de resta, de la següent manera:

7.- Dels menús “canvas1” i “imageSprite1” s’han afegit a la resta els elements “Mycanvas width” – “Imagesprite With” i “Mycanvas Height” – “Imagesprite Height”

Amb aquestes instruccions queda definit el moviment aleatori de la imatge.

Amb els següents passos es programarà l’element “punts”, de tal manera que conti el número de vegades que es clica a la imatge

8.- Cada vegada que el rellotge marqui un segon s’executarà aquesta funció:

Amb els següents passos es programarà l’element “punts”, de tal manera que conti el número de vegades que es clica a la imatge.

9.- Crea una variable (initialize global   to ) anomenada “punts” i associa-li del menú “Math” el numero 0. Crea també el procediment (posa-li de nom “sumapunts”) que escriurà la paraula punts amb el valor que adquireixi la variable, de la següent manera:

10.-Finalment només queden les instruccions per tal que quan es toqui l’imagesprite es sumi un punt a la variable, es reprodueixi el so i vibri el mòbil (call sound), s’actualitza el text amb els punts (call sumapunts) i es mou la imatge (call MoveMole):

Publicat dins de App Inventor, AppInventor, General | Comentaris tancats a Pràctica 3: El joc “Mole Mash”

Conceptes bàsics del video digital

PRESENTACIÓ:

http://prezi.com/6frdxsgfcxla/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share

 

Publicat dins de Edició de vídeo | Comentaris tancats a Conceptes bàsics del video digital

Baixar vídeo del youtube

  • Busca el vídeo de youtube, selecciona i copia la url (http://www……. )
  • Obre la web www.bajaryoutube.com
  • Enganxa la url copiada al lloc indicat i clica “Buscar y descargar”
  • BAJARYOUTUBE
  • Amb el vídeo carregat fés clic a “Ver enlaces de descarga”

                     Bajaryou2

  • Selecciona el format desitjat per a guardar el vídeo (per a poder treballar amb el Movie Maker selecciona MP4 )

                                                    formats

Publicat dins de Edició de vídeo | Comentaris tancats a Baixar vídeo del youtube

Pràctica 4: El Pong

1.- Disseny de la pantalla:

Els elements que s’hauràn de distribuir per la pantalla són:

    • Canvas: que ocupi l’amplada de la pantalla i l’alçada desitjada ( deixar espai a la part inferior per al marcador, botons,…)
    • Dins del canvas una “ball” i un imagesprite en forma de barra que farà de pala.
    • Sota el canvas: label ( per al marcador de punts)
    • Botons de inici i pausa
    • Botons per al control de la barra (esquerra / dreta)

 

2.- Blocs

– Es necessiten dues variables: per a la velocitat i la puntuació:

Inicialitza una variable anomenada punts, amb valor 0 i una anomenada speed amb valor 5

– Programa el moviment de la pala amb els botons:

– Definir el procediment de canviar punts:

    • S’agafa un procediment que anomenarem “canviapunts”, agfegint-li un input (clica el cuadrat blau) anomenat “puntsnous”
    • A la variable punts se li adjudicaran els punts nous i al Label s’escriurà el text “Punts” i el valor de la variable punts.

    • El moviment de la pilota començara quan es faci clic al botó d’inici· S’envia la pilota al centre de la pantalla (x) i a la part superior (y)· S’activa la pilota· La direcció serà un angle de valor aleatori entre 225 i 315 graus· La velocitat de 4 amb un interval de 10· Crida al procediment canviapunts assignant a puntsnous el valor 0

 

Amb la programació anterior la pilota ja comença el moviment descendent. Ara falta programar que reboti en tocar una cantonada o la pala.

    • En les opcions de la pilota hi ha les condicions quan toqui una cantonada (edgereached) y quan colision amb un altre lement (collidedWith)
    • Quan xoca amb la pala a puntsnous se li adjudica el valor de la variable punts més 1

Publicat dins de App Inventor, AppInventor | Comentaris tancats a Pràctica 4: El Pong

Projecte 5: Soma

Data d’entrega: 4 de febrer de 2015

1 bossa de 27 daus per alumne

Projecte 5 soma

 

2-SOMA CAT from Editorial Teide on Vimeo.

Publicat dins de Pràctiques | Comentaris tancats a Projecte 5: Soma

P1.- Imatge digital. Programes

 

Imatge digital:
1.- imatgesdigitals

Programes:
2.- programes

 

Publicat dins de General, Imatges | Comentaris tancats a P1.- Imatge digital. Programes

P2.- Introducció a la interface. Identificació d’elements. Crear una imatge

1.- Canvia el mode: “Modo de ventana flexigle” | “Modo de ventana único”

2.- Restaura posicions:

Editar | Preferencias | Gestión de la ventana. Restauració de les posicions predeterminades.

3.- Identifica panells: esquerra, central, dret.

4.- Identifica: Caja de herramientas. Opciones de herramientas. Relació entre elles.

5.- Identifica: Diálogos empotrables: Capas, canales, rutas, deshacer — Pinceles, patrones, degradados.

6.- Crea una imatge amb una plantilla

7.- Crea una imatge personalitzada (723×512 px)

8.- Crea una imatge i modifica les opcions avançades: “resolución, color, relleno, comentarios”

9.- Mou-te per la imatge amb el botó: “Navegar por la imagen”. Realitza zoom amb el teclat i amb la roda del ratolí.

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P2.- Introducció a la interface. Identificació d’elements. Crear una imatge

P3.- Crear imatges. Desar i exportar. Formats

1.- Crea imatges:

– Amb plantilles predeterminada i personalitzada (723×357 px).

– Diversos logo: contorno 3D, fundido…

– Patrones (fons de pantalla): tierra, camuflaje…

2.-Crea 3 carpetes: 5 logos, 5 patrons i 5 mides.

a) Desa 5 logos (xcf, bmp, jpg, png i gif) a la carpeta corresponent.

b) Crea 5 fons de pantalla (xcf, bmp, jpg, png i gif) a la carpeta corresponent

c) Quin és el format natiu? és el mateix desar que exportar? Quina relació hi ha entre grau de compressió i la qualitat de la imatge?

d) Cerca una imatge a Google amb molts colors. L’obres amb el Gimp i la deses amb 5 formats diferents (xcf, bmp, jpg, png i gif). Quina és la imatge amb més mida?

5.- formats

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P3.- Crear imatges. Desar i exportar. Formats

P4.- Pinzells. Llapis

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P4.- Pinzells. Llapis

P5.- Opacitat

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P5.- Opacitat

P6.- Redimensionar. Copiar, enganxar i moure capes

1.- Crea 4 logos

2.- Crea un fons de pantalla de 500×500 px

3.- Copia i enganxa un dels 4 logos a sobre del fons de pantalla

4.- Redimensiona el logo de tal forma que l’altura sigui de 100px

5.- Fes el mateix amb els 3 logos que queden deixant la imatge com es veu a la fitgura.

6.- Exporta-la amb format jpg.

 

 

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P6.- Redimensionar. Copiar, enganxar i moure capes

P7.- “Volteos”

practica 5

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P7.- “Volteos”

P8.- Rotació

p5 rotacio

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P8.- Rotació

P9.- Inclinació i perspectiva

practica 6

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P9.- Inclinació i perspectiva

P10.- Capes

1.- Crea una imatge (1200×1200) px (llenç + 1 capa de color blanc)

2.- Afegeix una capa transparent de (600×600) px. Fes un cercle i l’omples de color vermell. Canvia el seu nom per ‘capa vermella’.

capes1

3.- Duplica la capa. Fes que el cercle sigui de color verd. Juga amb la selecció de capes i els ulls. Canvia el seu nom per ‘capa verda’.

4.- Duplica la capa. Fes que el cercle sigui de color blau. Juga amb la selecció de capes i els ulls. Canvia el seu nom per ‘capa blava’.

capes2

5.- Arrossegant les capes aconsegueix aquestes 3 imatges. Aprofita les línes de guies horitzontals i verticals per no perdre la referència i els enllaços de cadena per moure les 3 capes alhora. Exporta-les amb els noms combinacio1.jpg, combinacio2.jpg i combinacio3.jpg

6.- Crea un logo ‘bruñido’ de mida 150 px. I aconsegueix inserir aquesta nova imatge a dins de l’altra de dues formes diferents:

 

 

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P10.- Capes

P11.- Opacitat (II)

1.- Cerca per internet una imatge amb molt objectes

muchos objetos

2.- Aconsegueix l’efecte que fa destacar una part de la imatge.

muchos objetos telefon

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P11.- Opacitat (II)

P12.- Eines de selecció (I)

1r.- Aconsegueix con a imatge principal un mapa d’Europa.

Eines de seleccio - 1

2.- Amb les eines de selecció aconsegueix seleccionar un país. Crea una nova capa amb fons transparent i sense el país escollit.

Eines de seleccio - 2

3.- Deixa finalment només el país escollit. Omple’l de color.

Eines de seleccio - 3

 

4.- Exporta la imatge final:

Eines de seleccio - 4

 

 

 

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P12.- Eines de selecció (I)

P8: Edició de títols

El Gimp ofereix infinites possibiltats per a l’edició de text amb diferents formes, colors, relleus, ombres, efectes,… per començar, segueix els següents passos per a crear un text amb degradat i ombra:

PRÀCTICA 1

1) Crea un document nou de 640×400
2) Amb l’eina text escriu el teu nom utilitzant el tipus de lletra Sans i en negreta.
3) Selecciona el text i guarda la selecció en un canal (eina selecció per color i després: seleccionar/guardar en canal )
4) Crea una capa nova amb el nom de ombra, carrega la selecció guardada i aplica seleccionar / difuminar 10 píxels
5) Omple la selecció de negre, fes clic amb l’eina de moure i desplaça-la 5 vegades a la dreta i 5 cap avall.
6) Situa la capa ombra sota la del text
7) Torna a carregar la selecció i a la capa text aplica el degradat que vulguis

Ampliació:

8) Carrega la selecció del text, amplia-la 2 píxels i resta-li (mantenint la tecla control) la selecció original.
9) Omple aquesta nova selecció d’un color per fer el marge del text

 

PRÀCTICA 2

1.- Obre un document nou amb el fons negre
2.- Escriu el text amb lletres blanques i fes que la capa text tingui la mesura de la imatge ( botó dret al menú capes )
3.- Aplica l’efecte distorsions / Iwarp ( amb el ratolí sobre el text el podràs deformar com vulguis )
4.- Duplica la capa dues vegades
5.- A la capa text inferior aplica un “desenfoque gausiano ” de 7 o 8 píxels
6.- A la capa del mig aplica el filtre de distorsions / vent , en quatre direccions ( amunt, avall i esquerra dreta ) Hauràs de rotar la capa i després tornar-la a lloc.
7.- Crea una capa nova sobre aquesta, de color groc i aplica el mode entre capes sobreposar
8.- Finalment, selecciona el text de la capa superior, encongeix la selecció dos o tres píxels i omple la selecció de negre.

 

PRÀCTICA 3

1.- Obre un document nou de 640 x 400 píxels
2.- Escriu el text centrat a l pàgina amb el color que vulguis
3.- Passa la capa text a la mesura de la imatge
4.- Duplica la capa i amb l’eina compàs mesura els píxels del centre del text a l’esquerra i del centre a la part supeior
5.- A la capa central aplica des enfocament de moviment: tipus apropament i les distàncies x i y les mesurades. Desactivar el des enfocament extern i aplicar longitud 30.
7.- Amb l’eina de selecció de color fes clic sobre el fons blanc i després inverteix la selecció
8.- Aplica un degradat vertical a la selecció
9.- Selecciona les lletres de la capa 1
10.- Encongeix la selecció 2 píxels
11.- Aplica el degradat “frente transparente” tenint el color blanc seleccionat

 

Ampliació
Duplica la capa del text original, amb les eines de transformació dona-li la volta i inclinació adients per a simular l’ombra del text.
Utilitza també filtres de des enfocament i modifica la opacitat de la capa

 

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P8: Edició de títols

Pràctiques inicials amb sketchup

PRÀCTICA 1

– Utlitza l’eina llapis per a dibuixar línies formant rectangles en els diferents plans. Traça també línies diagonals, des d’un vèrtex al punt central d’una altra línia,… aprofitant que el programa et dona l’aproximació a aquests punts quan el ratolí s’hi apropa.

– Fés servir la opció per afegir-hi ombres i exporta el resultat a una imatge 2D.

 

PRÀCTICA 2

– Selecciona l’eina per a dibuixar polígons, abans de situar-la a l’espai de dibuix indica el nombre de costats que vols que tingui el polígon (amb el teclat numèric). Dibuixa el polígon i posteriorment dona-li volum. Dibuixa polígons de 3 fins a 7 costats.

– Utilitza l’eina de pot de pintura per a pintar les diferents cares dels polígons dibuixats.

 

 

 

Publicat dins de Google Sketchup, Info 2, Sketchup | Comentaris tancats a Pràctiques inicials amb sketchup

P13.- Eines de selecció (II)

Descarrega les següents imatges per a fer una composició. Hauràs d’utilitzar l’eina de selecció corresponent, escalar la imatge a una mida adient i suavitzar el contorn per a incorporar-les a la imatge de fons.

P1i1

P1i3

P1i4

P1i2

Publicat dins de Imatges | Comentaris tancats a P13.- Eines de selecció (II)

Sk2: La cadira

Amb les eines que has utilitzat fins ara ja pots dissenyar una cadira en 3D. Dibuixa un ortoedre, traça les línies corresponents a la cadira en un dels plans i buida els volums adients.

 

 

Publicat dins de Google Sketchup, Info 2, Sketchup | Comentaris tancats a Sk2: La cadira

P9: Text seguint una ruta

La pràctica consisteix en poder escriure un text que segueixi el que s’anomena ruta ( o Path ).

1.- En un document nou, utilitza l’eina d’edició de rutes per a definir la ruta desitjada ( comença amb una senzilla corba )

Per finalitzar la ruta s’ha de clicar el botó “Trazar ruta”
selecciona una mesura de línia 0 per tal que no es visualitzi.
Finalment clica sobre ” trazo”

2.- Escriu el text, tenint en compte la mesura de lletra que ocuparà la ruta dibuixada
3.- Clicant amb el botó dret a la capa de text, selecciona la opció de text seguint una ruta
4.- Sobre el menú de rutes, fent clic amb el botó dret es pot passar la ruta a selecció.
5.- Amb la selecció activada, crea una capa nova i omple la selecció amb un color, o degradat…

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P9: Text seguint una ruta

Sk3: La font

1) Dibuixa un prisma de base quadrada de 3000 mm x 3000 mm x 600 mm

2) En una de les cares dibuixa proporcionadament les escales, tal i com es veu a la primera imatge.

3) Amb l’eina “sigueme” selecciona la zona que s’ha d’eliminar i dona la volta al prisma. (imatge 2)

4) Troba el centre de la cara superior del prisma i dibuixa-hi un cercle de 500 mm de radi.

5) Dibuixa-hi una P on l’extrem inferior dret coincideixi amb la circumferència dibuixada. ( La P ha de ser perpendicular a la circumferència ).

 

 

6) Selecciona la superfície de la circumferència i amb l’eina segueix-me fes clic a la superfície de la lletra P.

 

Publicat dins de Google Sketchup, Info 2, Sketchup | Comentaris tancats a Sk3: La font

P10: Filtre mapa de relleu

1.- Crea un document nou de 400 x 400 i fons blanc. Escriu el teu nom centrat, amb lletra arial black o arial heavy

2.- Afegeix una linia per subratllar el text. Pots usar les guies i la seleccio rectangular per a dibuixar-la.
3.- Aplica el filtre distorció / ones d’aigua amb amplitut 1,50, fase 120 i logitut d’ona 25
4.- Selecciona el text i la línia amb l’eina de selecció per color i augmenta la selecció 7 pixels (al menú seleccionar )
5.- Crea una capa nova transparent, inverteix la selecció anterior i omple-la de negre. Ara has de tenir el text amb negre rodejat d’una linia blanca i la resta d’imatge negre.
6.- Treu la selecció i aplica el flitre de desenfocament gausià ( 30 pixels ). També a la capa fons però de 2 pixels.
7.- Combina les dues capes ( botó dret sobre la capa superior : combina amb la capa inferior)

8.- Crea una altra imatge a part del mateix tamany i aplica el filtre Renderizar/nubes/plasma
9.- Desatura la capa per passar-la a blanc i negre i aplica el filtre de soroll

10.- Finalment ja es pot aplicar el filtre de mapa de relleu a la imatge que s’acaba de crear i s’ha d’usar la imatge de text com a imatge d’assignació.Modifica els valors següents:
Azimut 150, elevació 45 i profunditat 14

Ampliació:
Prova l’efecte mapa de relleu amb un altre tipus de lletra i com a imatge de fons una fotografia de textura que trobis a internet ( fusta, pedra, vidre,…)

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P10: Filtre mapa de relleu

P11: Disseny d’un logotip

Els logotips de les diferents empreses, marques, serveis,… esdevenen un llenguatge, no només amb l’ús de text, sinó també de simbologia i colors, que proporciona molta informació i serveix per tal que el client memoritzi ràpidament d’on prové el que ha comprat, el servei que ha rebut,…

Logotipos

logotipos_high

Fés servir les eines que has utilitzat en les pràctiques anteriors per a dissenyar un logotip.

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P11: Disseny d’un logotip

P12: 3D, imatge amb reflex

1) Obre una imatge i crea un marge blanc
2) Augmenta la mida de l’espai de treball i situa la imatge a la part superior esquerra
3) Crea una nova capa que farà de fons negre
4) Treballant sobre la imatge, utilitza l’eina perspectiva per a donar-li l’efecte desitjat.
5) Duplica la capa i anomena-la reflex
6) Transforma la nova imatge: Capgira vetricalment i escapça la capa automàticament
7) Modifica la perspectiva del reflex
8) Afegeix una màscara de capa: Blanc tot
9) Crea un degradat seguint la línia de la imatge reflex
10) aplica la màscara de capa i retoca la opacitat d’aquesta capa
11) Afegeix-li un títol adient

reflex

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P12: 3D, imatge amb reflex

P13: Marc i pop out

1.- Obre la fotografia escollida, selecciona l’element a ressaltar i copia’l.
2.- Crea una capa nova i enganxa-hi la selecció.
3.- Retalla la capa fons i fes-li un marc de color.

edits

Ampliació:

4.- Aplica perspectiva a la capa fons. ( la fotografia escollida ha de ser adecuada per a poder fer aquest efecte )

Exemple:

211174-123915

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P13: Marc i pop out

P14: Esfera 3D

1) Crea un document nou de 300×300
2) Dibuixa un cercle amb l’eina de selecció ( mantenint shift pressionat )
3) Omple la selecció amb un patró ( per exemple de fusta )
4) Aplica: Filtres/distorcions/deforma interactivament (Iwarp)
Moure, Radi 145, quantitat 0,3 ( Per crear l’efecte esfera, clica amb el ratolí al cercle fent baixar el centre )
5) Crear una capa nova i sense deseleccionar, aplica-hi un degradat radial de negre a blanc ( des de la part dreta inferior a la part esquerra superior )
6) Cambia el mode de la capa a llum forta

esfera

Ampliació:

Crea una nova imatge, per exemple simulant l’espai, on hi hagi diferents esferes representant els planetes.

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P14: Esfera 3D

P15: Cub 3D i reflex

a) A partir de tres fotografies quadrades hauràs de construir un cub, ampliant l’espai de treball i utilitzant les eines de transformació ( perspectiva,…). Duplica la cap, capgira el cub vertivalment i crea el reflex.

b) Fés els dissenys en pla dels laterals d’una caixa ( un de 400x 360, un de 400×70 i l’altre de 70x 360 ). Posteriorment monta la caixa usant les eines adients per a fer la simulació 3D.

caixa

Publicat dins de Imatge digital, Info 2 | Comentaris tancats a P15: Cub 3D i reflex

Sk4: Prestatgeria

1) Dibuixa un ortoedre de 2500 x 500 x 2000 mm

2) En un costat dibuixa aproximadament les línies i arcs que es veuen a la següent imatge

 

3) Amb l’eina equidistancia situa el ratolí a l’interior d’una de les superfícies, fés clic amb el botó esquerra i arrossegant cap al centre de la superfície tecleja el valor 40. Aquesta acció crearà una línia paral·lela a 40 mm.
4) Repeteix el procés amb totes les superfícies.

 

5) Buida els espais corresponents i dona-li la textura que vulguis als diferents costats.

 

Publicat dins de General, Google Sketchup, Info 2, Sketchup | Comentaris tancats a Sk4: Prestatgeria